<> ♥ -

Dag 3: Det läskigaste som hänt mig och min häst

Hejsan, tänke göra detta igen nu då! :)

Det läskigaste som hänt mig och Kolbrun var nog när hon gick omkull med mig på!
Det var tidigt i våras som det hände. Jag och Hanna var ute på Annas åker med hästarna, ja red barbacka på Kb och Hanna sprang med Pondus.
Vi hade skrittat å värmt upp dom och tänkte ha en lite kapplöpning, vem som hann först fram från halva åkern och till kanten. Men instället för Kb:s fina galopp började hon att skena, och hon stannade inte och jag tappade kontrollen. Och hon stannade inte vid slutet av åkern, utan hon skulle fortsätta mot stallet och såg inte en rot som stack upp, och mitt i allt känner jag hur vi far ner mot marken. Men mer hann jag inte tänka förrän jag låg där på marken, och Kb var lika snabbt uppe igen! Ingen fick någon skada, eller jag hade ont i ett finger några dagar efter, och Kb hade ett minimalt sår på mulen. Även fast mitt ena ben blev under henne.

Det var nog det läskigaste... Sen var det en annan gån i skogen som hon blev heelt jätte konstig. Bara stressade och nojjsade...

Oj, blev ganska lång nu ser jag! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0